Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Vi har en fast fraktkostnad på 150kr inom Sveriges gränser. Kunder som vill ha produkter levererade utanför Sveriges gränser måste kontakta oss för prisuppgift på frakt innan beställning. Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialbeställd vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om: Väskan/produkten används under ångerfristen, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Alla bilder på produkterna lagras som framtida referenser vid eventuell returnering.

Alla vårar varor kommer med en utav oss ditsatt plombering. Ångerrätten anses vara förbrukad så fort plomberingen är borttagen.

Garantier

Vi gör alltid en noggrann kontroll av produkterna vi säljer sömmar, stämplar, datumkoder , serienummer , hårdvara och prestanda för att se till att den överensstämmer med de ursprungliga normerna för perfektion.

A&P originalssweden förstår vikten av nöjda kunder – därför är förtroende vårt huvudmål . Vi vill att klienter ska känna sig trygga i att köpa sina lyxvaror hos oss.

Då merparten utav våra produkter är begagnade kan det finnas mindre fel och brister. Dessa försöker vi i största möjliga mån belysa i produkttexterna och på bilderna. Det är därför av yttersta vikt att ni undersöker varan noggrant innan ni tar bort plomberingen. Skulle ni anse att plomberingen omöjliggör en korrekt okulär besikting ber vi er kontakt oss innan ni avlägsnar denna. Så fort plomberingen avlägsnats anses varan varit i bruk och således inte möjlig att returnera.

Skulle en vara, mot förmodan, visa sig vara en förfalskning kommer full ersättning att utgå efter att skriftligt utlåtande kommit oss till handa tillsammans med varan. Varan kommer sedan att användas som bevismaterial vid anmälan mot den eller de som sålt varan till oss.

 

Leveranser

Alla paket skickas vanligvis första vardagen efter beställing. Paketen skickas med Schenker Logistik och Frakt. Paket levereras till ditt närmaste ombud och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev. OBS! Denna försändelse visar leveransstatus och kan spåras via kollinummer. Transportskada anmäls där du hämtat ut varorna. Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och embalage) till Transportören för en skadeanmälan.Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Vid köp genom Klarna eller Dibs så skickas försändelser endast till den av Klarna eller Dibs angivna adressen.

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 400 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Force Majeure

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

Som en påminnelse till våra besökare, förbehåller vi oss rätten att ändra ovanstående information utan förvarning. Att hålla dig uppdaterad med våra villkor och policy, välkommen tillbaka till oss regelbundet eller när du väljer att köpa ett objekt på webbplatsen.